Βρισκόμαστε στον Ιουλιο και ήδη οι πρώτοι ταξιδιώτες ετοιμάζονται να ξεχυθούν στις παραλίες νησιών και παραθαλάσσιων περιοχών σε όλη την επικράτεια.
Παραθετουμε έναν πλήρη οδηγό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων προτάσεις για τις διακοπές σας και συμβουλές για το τι πρέπει να προσέξετε.
Κορυφαίοι προορισμοί Ταξιδιωτικές ιστοσελίδες δημιούργησαν τις λίστες με τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς για τις διακοπές σας, με βάση τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών για το 2014.
Στο top 10 της ιστοσελίδας tripadvisor συγκαταλέγονται οι εξής περιοχές:
1. Aθήνα
2. Χανιά
3. Φηρά, Σαντορίνη
4. Ημεροβίγλι, Σαντορίνη
5. Οία, Σαντορίνη
6. Τσιβιλί, Ζάκυνθος
7. Χερσόνησος, Ηράκλειο
8. Ρέθυμνο, Κρήτη
9. Πάργα, Πρέβεζα
10. Νάουσα, ΠάροςΣύμφωνα με την ταξιδιωτική ιστοσελίδα trivago, η Ελλάδα μονοπωλεί το ενδιαφέρον των ξένων και Ελλήνων ταξιδιωτών όσον αφορά τους μεσογειακούς προορισμούς. Τα πρωτεία τα καταλαμβάνει η Σαντορίνη και ακολουθούν η Μύκονος, το Ρέθυμνο και τα Χανιά.
Ανάλογες λίστες έχουν συντάξει και τα μέσα ενημέρωσης. Για παράδειγμα, η αυστριακή «Heute» ξεχώρισε τις εξής περιοχές: Σαντορίνη, Ρόδος, Κρήτη, Καλαμάτα.
Μάθετε τα δικαιώματά σας
Πριν ξεκινήσετε το ταξίδι σας, είναι απαραίτητο να διαβάσετε τις σχετικές οδηγίες σχετικά με τα δικαιώματα που έχετε ως επιβάτες.Βάσει της κοινοτικής νομοθεσίας, όσοι ταξιδεύουνμε αεροπλάνο οφείλουν να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους:
-Σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης, ακύρωσης της πτήσης ή υπεράριθμων κρατήσεων, έχετε δικαίωμα:
(α) είτε να προωθηθείτε στον τελικό προορισμό σας υπό παρεμφερείς συνθήκες
(β) είτε να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου σας και, αν χρειαστεί, να επιστρέψετε χωρίς καμία επιβάρυνση στον αρχικό τόπο αναχώρησής σας.
-Σε περίπτωση μεγάλης καθυστέρησης, δηλαδή αν η πτήση σας καθυστερήσει 5 ή περισσότερες ώρες, δικαιούστε επίσης αποζημίωση (αν αποδεχθείτε όμως την επιστροφή χρημάτων, ο αερομεταφορέας δεν είναι υποχρεωμένος να φροντίσει για τη συνέχιση του ταξιδιού σας ή να σας παράσχει περαιτέρω βοήθεια).
-Ο αερομεταφορέας υποχρεούται να σας ενημερώσει για τα δικαιώματά σας και για τον λόγο της άρνησης επιβίβασης, ακύρωσης ή μεγάλης καθυστέρησης (πάνω από 2 ώρες ή 4 ώρες, αν η απόσταση της πτήσης είναι μεγαλύτερη από 3.500 χλμ.).
-Επίσης, αν δεν σας επιτραπεί η επιβίβαση ή αν η πτήση σας ακυρωθεί ή φτάσει με καθυστέρηση μεγαλύτερη από 3 ώρες στον τελικό προορισμό που αναφέρεται στο εισιτήριό σας, μπορεί να δικαιούστε αποζημίωση ύψους 250-600 ευρώ, ανάλογα με την απόσταση της πτήσης.-Αν οι αποσκευές που έχετε παραδώσει κατά τον έλεγχο εισιτηρίων χαθούν, φθαρούν ή καθυστερήσουν, μπορεί να δικαιούστε αποζημίωση από τον αερομεταφορέα μέχρι και 1.220 ευρώ.
Eάν πάλι ταξιδεύετε με πλοίο, πρέπει να γνωρίζετε τα εξής:
(α) το δικαίωμα του επιβάτη να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση μεταφοράς και να επιστρέψει το εισιτήριό του πριν από την εκτέλεση του ταξιδίου
(β) την υποχρέωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας να ενημερώνει τους επιβάτες (εφόσον εκείνοι έχουν γνωρίσει στοιχεία επικοινωνίας) στις περιπτώσεις καθυστέρησης, διακοπής του δρομολογίου ή ακύρωσης αυτού
(γ) την υποχρέωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας για την παροχή συνδρομής στους επιβάτες (τροφοδοσία, κατάλυμα) στις περιπτώσεις καθυστέρησης, διακοπής του δρομολογίου (αναλογικά με τη διάρκεια της καθυστέρησης ή της διακοπής) ή ακύρωσης αυτού
(δ) την ευθύνη φύλαξης χειραποσκευών και ανώτατων ορίων βάρους αυτών χωρίς την καταβολή ναύλου
(ε) την υποχρέωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας για την καταβολή αποζημιώσεων στους επιβάτες στις ανωτέρω περιπτώσεις
(στ) τα δικαιώματα του επιβάτη στην περίπτωση απαγόρευσης απόπλου του πλοίου λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών(ζ) το ύψος των αποζημιώσεων σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης λόγω υπεράριθμης έκδοσης εισιτηρίων, καθώς και την υποχρέωση συνδρομής στον επιβάτη στις περιπτώσεις αυτές μέχρι την προώθηση στον προορισμό του.
Για περισσότερες πληροφορίες, περιηγηθείτε στην ιστοσελίδα του ΥΕΝ και στην ιστοσελίδα της ΕΕ.
Προσοχή όταν κλείνετε δωμάτια
Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δώσετε όταν θα κλείσετε τα δωμάτια διαμονής σας, προκειμένου να μην πέσετε θύματα επιτήδειων.
Έτσι:
1. Σε περίπτωση που έχετε κλείσει δωμάτιο σε ξενοδοχείο, πρέπει να γνωρίζετε ότι:
• Οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα και πρέπει να αναγράφονται σε κάθε δωμάτιο.
• Θα πρέπει να τηρούνται όλες οι διαφημιζόμενες παροχές, όπως και να προσφέρεται ό,τι ακριβώς ζητήσατε και συμφωνήθηκε, ανάλογα με τις δυνατότητες του ξενοδοχείου και του δωματίου (απόσταση από τη θάλασσα, θέα, κλιματισμός, τηλεόραση, internet, πρωινό, κλπ.).
• Ο ξενοδόχος δικαιούται να σας ζητήσει προκαταβολή ως το 25% της τιμής του δωματίου (προαιρετικά), αλλά αυτή δεν μπορεί να είναι μικρότερη από το μίσθωμα μιας ημέρας.• Η προκαταβολή χάνεται σε περίπτωση που ματαιώσετε ή αναβάλετε το ταξίδι και δεν έχετε ενημερώσει εγκαίρως τον ξενοδόχο (τουλάχιστον 21 μέρες πριν), διαφορετικά υποχρεούται να επιστρέψει τα χρήματα.
• Σε περίπτωση που χρησιμοποιήσετε το δωμάτιο λιγότερες από τις συμφωνηθείσες ημέρες, αν ειδοποιήσετε εγκαίρως δεν έχετε καμία επιβάρυνση, διαφορετικά αναγκάζεστε να καταβάλετε το 50% της τιμής που αρχικά συμφωνήθηκε.
• Για να κατοχυρωθείτε, θα πρέπει ο ξενοδόχος να σας απαντήσει εγγράφως με fax ή e-mail μέσα σε 3 ημέρες ότι αποδέχεται την παραγγελία σας. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει έγγραφη απάντηση ή άλλη απόδειξη της κράτησης, αυτή θεωρείται ότι έγινε για μία ημέρα και ανανεώνεται καθημερινά σιωπηρώς (εφόσον κανείς, είτε πελάτης είτε ξενοδόχος δεν δηλώνει το αντίθετο).
• Εγκαταλείπετε το δωμάτιο ως τις 12 το μεσημέρι, ενώ αν παραμείνετε έως τις 6 το απόγευμα θα επιβαρυνθείτε με το 50% της τιμής.
• Σε περίπτωση που ο ξενοδόχος αδυνατεί να προσφέρει το δωμάτιο που έχει αποδεχτεί να διαθέσει, υποχρεούται να εξασφαλίσει διαμονή σε άλλο κατάλυμα της ίδιας τουλάχιστον κατηγορίας, στην ίδια πόλη που να προσφέρει τις ίδιες ανέσεις και εν γένει παροχές με εκείνες που διαφημίζει για το δικό του κατάλυμα.
• Ο ξενοδόχος φέρει ευθύνη μόνο για τα πολύτιμα ή μεγάλης αξίας αντικείμενα και χρήματα που του έχει παραδώσει ο πελάτης, δίνοντας σχετική απόδειξη.• Η διατήρηση μέσα στο ξενοδοχείο κάθε είδους κατοικίδιων ζώων απαγορεύεται, εκτός αν διατίθεται στο ξενοδοχείο ειδικός για τούτο χώρος. Σε κάθε περίπτωση, να υπάρχει αντίστοιχη συνεννόηση μεταξύ ξενοδόχου και τουρίστα καταναλωτή για το θέμα αυτό.
• Η χρέωση των τηλεφωνημάτων από το ξενοδοχείο είναι ελεύθερη.
2. Αν πρόκειται για ενοικιαζόμενα δωμάτια, πρέπει να προσέξετε τα παρακάτω:
• Να φέρουν το ειδικό σήμα του ΕΟΤ.
• Να έχουν τον στοιχειώδη εξοπλισμό ενός σπιτιού (ψυγείο, κουζίνα, σκεύη).
• Να έχουν σωστό φωτισμό.
• Να είναι καθαρά και να παρέχονται σεντόνια και πετσέτες.
• Οι τιμές και εδώ διαμορφώνονται ελεύθερα, αλλά αναγράφονται υποχρεωτικά στα δωμάτια.
Πού σημειώθηκε αύξηση των τιμών τον Ιούνιο
Αυξημένες -της τάξης του 21%- ήταν πάντως οι τιμές διαμονής σε ξενοδοχεία τον φετινό Ιούνιο, συγκριτικά με τον περσινό. Σύμφωνα με την trivago, οι αυξήσεις εντοπίστηκαν στις εξής περιοχές:
Σημειώνεται ότι φέτος οι ξενοδόχοι πέτυχαν τιμές μεγαλύτερες κατά 5% μεσοσταθμικά στις διαπραγματεύσεις με μεγάλα τουριστικά πρακτορεία του εξωτερικού.
Οδηγίες από το ΚΕΕΛΠΝΟ
Οδηγίες για να απολαύσουμε τις καλοκαιρινές μας διακοπές με ασφάλεια δίνει το ΚΕΕΛΠΝΟ, τονίζοντας ότι η ενημέρωση του ταξιδιώτη και η έγκαιρη λήψη κατάλληλων προληπτικών μέτρων είναι πρωταρχικής σημασίας.
Τα τροχαία αποτελούν αιτία σοβαρής αναπηρίας ή απώλειας ζωής σε ταξιδιώτες που πραγματοποιούν διεθνή ταξίδια σε αναπτυσσόμενες χώρες, όπου δεν είναι άμεσα διαθέσιμη οργανωμένη ιατρική φροντίδα. Έτσι, το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων συνιστά:
- διασφάλιση ασφαλιστικής κάλυψης στη χώρα προορισμού
- προσοχή σε χώρες όπου η οδήγηση γίνεται στο αντίθετο διάζωμα
- αποφυγή οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ ή με οχήματα χωρίς ζώνες ασφαλείας.Οι ταξιδιώτες, όταν επισκέπτονται μια ξένη χώρα, καταναλώνουν συχνά τροφές και ποτά αγνώστου προελεύσεως, τα οποία παρασκευάζονται υπό αμφίβολες συνθήκες υγιεινής. Για αυτόν τον λόγο το Κέντρο τονίζει ότι ασφαλές προς βρώση είναι οτιδήποτε ζεστό, αποξηραμένο ή ξεφλουδισμένο, και συνιστά στους καταναλωτές:
- να αποφεύγουν κρύες, ωμές ή μη παστεριωμένες τροφές
- να πίνουν μόνο εμφιαλωμένο, σφραγισμένο νερό, ανθρακούχα ποτά, ή ροφήματα με βρασμένο νερό
- να αποφεύγουν τα παγάκια στα ποτά.
Τα έντομα, κυρίως τα κουνούπια, αποτελούν κίνδυνο για ταξιδιώτες σε προορισμούς όπου ενδημούν νοσήματα όπως η ελονοσία ή ο κίτρινος πυρετός, γι' αυτό πρέπει:
- να φοράτε ρούχα με μακριά μανίκια και μακριά παντελόνια μετά τη δύση του ηλίου
- να χρησιμοποιείτε κουνουπιέρες το βράδυ και εντομοαπωθητικά.
Οι παραλίες, οι λίμνες, τα ποτάμια και οι πισίνες προσφέρονται για ψυχαγωγικές δραστηριότητες. Ωστόσο, οι κύριοι κίνδυνοι είναι οι πνιγμοί και οι τραυματισμοί. Το ΚΕΕΛΠΝΟ συνιστά:
- αποφυγή κολύμβησης σε μολυσμένα νερά
- χρήση σωσιβίου σε άγνωστες θάλασσες
- χρήση υποδημάτων σε όχθες λιμνών και ποταμών
- αποφυγή κολύμβησης κατά τη διάρκεια της νύχτας
- εκτίμηση βάθους και βυθού πριν από τις βουτιές.
Σε περίπτωση δαγκώματος από κάποιο ζώο, συνιστάται:
- άμεσος καθαρισμός τη πληγής με σαπούνι και νερό
- εμβολιασμός κατά της λύσσας.
zougla.gr
Παραθετουμε έναν πλήρη οδηγό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων προτάσεις για τις διακοπές σας και συμβουλές για το τι πρέπει να προσέξετε.
Κορυφαίοι προορισμοί Ταξιδιωτικές ιστοσελίδες δημιούργησαν τις λίστες με τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς για τις διακοπές σας, με βάση τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών για το 2014.
Στο top 10 της ιστοσελίδας tripadvisor συγκαταλέγονται οι εξής περιοχές:
1. Aθήνα
2. Χανιά
3. Φηρά, Σαντορίνη
4. Ημεροβίγλι, Σαντορίνη
5. Οία, Σαντορίνη
6. Τσιβιλί, Ζάκυνθος
7. Χερσόνησος, Ηράκλειο
8. Ρέθυμνο, Κρήτη
9. Πάργα, Πρέβεζα
10. Νάουσα, ΠάροςΣύμφωνα με την ταξιδιωτική ιστοσελίδα trivago, η Ελλάδα μονοπωλεί το ενδιαφέρον των ξένων και Ελλήνων ταξιδιωτών όσον αφορά τους μεσογειακούς προορισμούς. Τα πρωτεία τα καταλαμβάνει η Σαντορίνη και ακολουθούν η Μύκονος, το Ρέθυμνο και τα Χανιά.
Ανάλογες λίστες έχουν συντάξει και τα μέσα ενημέρωσης. Για παράδειγμα, η αυστριακή «Heute» ξεχώρισε τις εξής περιοχές: Σαντορίνη, Ρόδος, Κρήτη, Καλαμάτα.
Μάθετε τα δικαιώματά σας
Πριν ξεκινήσετε το ταξίδι σας, είναι απαραίτητο να διαβάσετε τις σχετικές οδηγίες σχετικά με τα δικαιώματα που έχετε ως επιβάτες.Βάσει της κοινοτικής νομοθεσίας, όσοι ταξιδεύουνμε αεροπλάνο οφείλουν να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους:
-Σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης, ακύρωσης της πτήσης ή υπεράριθμων κρατήσεων, έχετε δικαίωμα:
(α) είτε να προωθηθείτε στον τελικό προορισμό σας υπό παρεμφερείς συνθήκες
(β) είτε να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου σας και, αν χρειαστεί, να επιστρέψετε χωρίς καμία επιβάρυνση στον αρχικό τόπο αναχώρησής σας.
-Σε περίπτωση μεγάλης καθυστέρησης, δηλαδή αν η πτήση σας καθυστερήσει 5 ή περισσότερες ώρες, δικαιούστε επίσης αποζημίωση (αν αποδεχθείτε όμως την επιστροφή χρημάτων, ο αερομεταφορέας δεν είναι υποχρεωμένος να φροντίσει για τη συνέχιση του ταξιδιού σας ή να σας παράσχει περαιτέρω βοήθεια).
-Ο αερομεταφορέας υποχρεούται να σας ενημερώσει για τα δικαιώματά σας και για τον λόγο της άρνησης επιβίβασης, ακύρωσης ή μεγάλης καθυστέρησης (πάνω από 2 ώρες ή 4 ώρες, αν η απόσταση της πτήσης είναι μεγαλύτερη από 3.500 χλμ.).
-Επίσης, αν δεν σας επιτραπεί η επιβίβαση ή αν η πτήση σας ακυρωθεί ή φτάσει με καθυστέρηση μεγαλύτερη από 3 ώρες στον τελικό προορισμό που αναφέρεται στο εισιτήριό σας, μπορεί να δικαιούστε αποζημίωση ύψους 250-600 ευρώ, ανάλογα με την απόσταση της πτήσης.-Αν οι αποσκευές που έχετε παραδώσει κατά τον έλεγχο εισιτηρίων χαθούν, φθαρούν ή καθυστερήσουν, μπορεί να δικαιούστε αποζημίωση από τον αερομεταφορέα μέχρι και 1.220 ευρώ.
Eάν πάλι ταξιδεύετε με πλοίο, πρέπει να γνωρίζετε τα εξής:
(α) το δικαίωμα του επιβάτη να υπαναχωρήσει από τη σύμβαση μεταφοράς και να επιστρέψει το εισιτήριό του πριν από την εκτέλεση του ταξιδίου
(β) την υποχρέωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας να ενημερώνει τους επιβάτες (εφόσον εκείνοι έχουν γνωρίσει στοιχεία επικοινωνίας) στις περιπτώσεις καθυστέρησης, διακοπής του δρομολογίου ή ακύρωσης αυτού
(γ) την υποχρέωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας για την παροχή συνδρομής στους επιβάτες (τροφοδοσία, κατάλυμα) στις περιπτώσεις καθυστέρησης, διακοπής του δρομολογίου (αναλογικά με τη διάρκεια της καθυστέρησης ή της διακοπής) ή ακύρωσης αυτού
(δ) την ευθύνη φύλαξης χειραποσκευών και ανώτατων ορίων βάρους αυτών χωρίς την καταβολή ναύλου
(ε) την υποχρέωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας για την καταβολή αποζημιώσεων στους επιβάτες στις ανωτέρω περιπτώσεις
(στ) τα δικαιώματα του επιβάτη στην περίπτωση απαγόρευσης απόπλου του πλοίου λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών(ζ) το ύψος των αποζημιώσεων σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης λόγω υπεράριθμης έκδοσης εισιτηρίων, καθώς και την υποχρέωση συνδρομής στον επιβάτη στις περιπτώσεις αυτές μέχρι την προώθηση στον προορισμό του.
Για περισσότερες πληροφορίες, περιηγηθείτε στην ιστοσελίδα του ΥΕΝ και στην ιστοσελίδα της ΕΕ.
Προσοχή όταν κλείνετε δωμάτια
Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δώσετε όταν θα κλείσετε τα δωμάτια διαμονής σας, προκειμένου να μην πέσετε θύματα επιτήδειων.
Έτσι:
1. Σε περίπτωση που έχετε κλείσει δωμάτιο σε ξενοδοχείο, πρέπει να γνωρίζετε ότι:
• Οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα και πρέπει να αναγράφονται σε κάθε δωμάτιο.
• Θα πρέπει να τηρούνται όλες οι διαφημιζόμενες παροχές, όπως και να προσφέρεται ό,τι ακριβώς ζητήσατε και συμφωνήθηκε, ανάλογα με τις δυνατότητες του ξενοδοχείου και του δωματίου (απόσταση από τη θάλασσα, θέα, κλιματισμός, τηλεόραση, internet, πρωινό, κλπ.).
• Ο ξενοδόχος δικαιούται να σας ζητήσει προκαταβολή ως το 25% της τιμής του δωματίου (προαιρετικά), αλλά αυτή δεν μπορεί να είναι μικρότερη από το μίσθωμα μιας ημέρας.• Η προκαταβολή χάνεται σε περίπτωση που ματαιώσετε ή αναβάλετε το ταξίδι και δεν έχετε ενημερώσει εγκαίρως τον ξενοδόχο (τουλάχιστον 21 μέρες πριν), διαφορετικά υποχρεούται να επιστρέψει τα χρήματα.
• Σε περίπτωση που χρησιμοποιήσετε το δωμάτιο λιγότερες από τις συμφωνηθείσες ημέρες, αν ειδοποιήσετε εγκαίρως δεν έχετε καμία επιβάρυνση, διαφορετικά αναγκάζεστε να καταβάλετε το 50% της τιμής που αρχικά συμφωνήθηκε.
• Για να κατοχυρωθείτε, θα πρέπει ο ξενοδόχος να σας απαντήσει εγγράφως με fax ή e-mail μέσα σε 3 ημέρες ότι αποδέχεται την παραγγελία σας. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει έγγραφη απάντηση ή άλλη απόδειξη της κράτησης, αυτή θεωρείται ότι έγινε για μία ημέρα και ανανεώνεται καθημερινά σιωπηρώς (εφόσον κανείς, είτε πελάτης είτε ξενοδόχος δεν δηλώνει το αντίθετο).
• Εγκαταλείπετε το δωμάτιο ως τις 12 το μεσημέρι, ενώ αν παραμείνετε έως τις 6 το απόγευμα θα επιβαρυνθείτε με το 50% της τιμής.
• Σε περίπτωση που ο ξενοδόχος αδυνατεί να προσφέρει το δωμάτιο που έχει αποδεχτεί να διαθέσει, υποχρεούται να εξασφαλίσει διαμονή σε άλλο κατάλυμα της ίδιας τουλάχιστον κατηγορίας, στην ίδια πόλη που να προσφέρει τις ίδιες ανέσεις και εν γένει παροχές με εκείνες που διαφημίζει για το δικό του κατάλυμα.
• Ο ξενοδόχος φέρει ευθύνη μόνο για τα πολύτιμα ή μεγάλης αξίας αντικείμενα και χρήματα που του έχει παραδώσει ο πελάτης, δίνοντας σχετική απόδειξη.• Η διατήρηση μέσα στο ξενοδοχείο κάθε είδους κατοικίδιων ζώων απαγορεύεται, εκτός αν διατίθεται στο ξενοδοχείο ειδικός για τούτο χώρος. Σε κάθε περίπτωση, να υπάρχει αντίστοιχη συνεννόηση μεταξύ ξενοδόχου και τουρίστα καταναλωτή για το θέμα αυτό.
• Η χρέωση των τηλεφωνημάτων από το ξενοδοχείο είναι ελεύθερη.
2. Αν πρόκειται για ενοικιαζόμενα δωμάτια, πρέπει να προσέξετε τα παρακάτω:
• Να φέρουν το ειδικό σήμα του ΕΟΤ.
• Να έχουν τον στοιχειώδη εξοπλισμό ενός σπιτιού (ψυγείο, κουζίνα, σκεύη).
• Να έχουν σωστό φωτισμό.
• Να είναι καθαρά και να παρέχονται σεντόνια και πετσέτες.
• Οι τιμές και εδώ διαμορφώνονται ελεύθερα, αλλά αναγράφονται υποχρεωτικά στα δωμάτια.
Πού σημειώθηκε αύξηση των τιμών τον Ιούνιο
Αυξημένες -της τάξης του 21%- ήταν πάντως οι τιμές διαμονής σε ξενοδοχεία τον φετινό Ιούνιο, συγκριτικά με τον περσινό. Σύμφωνα με την trivago, οι αυξήσεις εντοπίστηκαν στις εξής περιοχές:
Σημειώνεται ότι φέτος οι ξενοδόχοι πέτυχαν τιμές μεγαλύτερες κατά 5% μεσοσταθμικά στις διαπραγματεύσεις με μεγάλα τουριστικά πρακτορεία του εξωτερικού.
Οδηγίες από το ΚΕΕΛΠΝΟ
Οδηγίες για να απολαύσουμε τις καλοκαιρινές μας διακοπές με ασφάλεια δίνει το ΚΕΕΛΠΝΟ, τονίζοντας ότι η ενημέρωση του ταξιδιώτη και η έγκαιρη λήψη κατάλληλων προληπτικών μέτρων είναι πρωταρχικής σημασίας.
Τα τροχαία αποτελούν αιτία σοβαρής αναπηρίας ή απώλειας ζωής σε ταξιδιώτες που πραγματοποιούν διεθνή ταξίδια σε αναπτυσσόμενες χώρες, όπου δεν είναι άμεσα διαθέσιμη οργανωμένη ιατρική φροντίδα. Έτσι, το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων συνιστά:
- διασφάλιση ασφαλιστικής κάλυψης στη χώρα προορισμού
- προσοχή σε χώρες όπου η οδήγηση γίνεται στο αντίθετο διάζωμα
- αποφυγή οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ ή με οχήματα χωρίς ζώνες ασφαλείας.Οι ταξιδιώτες, όταν επισκέπτονται μια ξένη χώρα, καταναλώνουν συχνά τροφές και ποτά αγνώστου προελεύσεως, τα οποία παρασκευάζονται υπό αμφίβολες συνθήκες υγιεινής. Για αυτόν τον λόγο το Κέντρο τονίζει ότι ασφαλές προς βρώση είναι οτιδήποτε ζεστό, αποξηραμένο ή ξεφλουδισμένο, και συνιστά στους καταναλωτές:
- να αποφεύγουν κρύες, ωμές ή μη παστεριωμένες τροφές
- να πίνουν μόνο εμφιαλωμένο, σφραγισμένο νερό, ανθρακούχα ποτά, ή ροφήματα με βρασμένο νερό
- να αποφεύγουν τα παγάκια στα ποτά.
Τα έντομα, κυρίως τα κουνούπια, αποτελούν κίνδυνο για ταξιδιώτες σε προορισμούς όπου ενδημούν νοσήματα όπως η ελονοσία ή ο κίτρινος πυρετός, γι' αυτό πρέπει:
- να φοράτε ρούχα με μακριά μανίκια και μακριά παντελόνια μετά τη δύση του ηλίου
- να χρησιμοποιείτε κουνουπιέρες το βράδυ και εντομοαπωθητικά.
Οι παραλίες, οι λίμνες, τα ποτάμια και οι πισίνες προσφέρονται για ψυχαγωγικές δραστηριότητες. Ωστόσο, οι κύριοι κίνδυνοι είναι οι πνιγμοί και οι τραυματισμοί. Το ΚΕΕΛΠΝΟ συνιστά:
- αποφυγή κολύμβησης σε μολυσμένα νερά
- χρήση σωσιβίου σε άγνωστες θάλασσες
- χρήση υποδημάτων σε όχθες λιμνών και ποταμών
- αποφυγή κολύμβησης κατά τη διάρκεια της νύχτας
- εκτίμηση βάθους και βυθού πριν από τις βουτιές.
Σε περίπτωση δαγκώματος από κάποιο ζώο, συνιστάται:
- άμεσος καθαρισμός τη πληγής με σαπούνι και νερό
- εμβολιασμός κατά της λύσσας.
zougla.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου