Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2014

Δύναμη ψυχής: Ενας οδηγός λεωφορείου απολύεται...Αλλάζει ριζικά τη ζωή του...Αλλάζει επάγγελμα και δίνει 5 συμβουλές

Πριν από τρία χρόνια σταμάτησα να είμαι οδηγός λεωφορείου. Απολύθηκα. Στις 27 Ιουλίου 2011 πέρασα την τελευταία ημέρα μου ως εργαζόμενος...Παρότι τα 2 τελευταία χρόνια η δουλειά μου είχε γίνει αφόρητη, η απόλυση ήταν κάτι πολύ αιφνιδιαστικό για μένα. Σαν να το ήθελα και να μην το ήθελα να συμβεί. Είχα κουραστεί από αυτή την οδυνηρή εργασία, από τις βάρδιες που μου έτρωγαν τη ζωή. Ημουν κουρασμένος από το να μη βρίσκω νόημα, ήμουν κουρασμένος γιατί η ζωή μου ήταν ήδη γραμμένη ως το τέλος, ήμουν κουρασμένος από την ιδέα ότι ήξερα τι θα μου συμβεί τα επόμενα 30 χρόνια.


 Ως τη σύνταξή μου.

Την ημέρα που με απέλυσαν ήμουν ευτυχισμένος. Η ζωή μου είχε διαλυθεί. Αλλά είχα μπροστά μου δυόμιση χρόνια ταμείο ανεργίας για να ξαναφτιάξω τα ερείπια. Δεν είχα πτυχίο, δεν είχα κάνει ποτέ ανώτερες σπουδές. Δεν είχα καμία εξειδίκευση, έμπαινα σε μια περίοδο της ζωής μου σκοτεινή.
Σήμερα, τρία χρόνια αργότερα, η ζωή μου άλλαξε ριζικά. Τώρα είμαι μπλόγκερ και σχεδιαστής στο ίντερνετ. Παρότι δεν είναι καθημερινά εύκολο, παρότι τα χρήματα δεν έρχονται πάντα δεν λυπάμαι καθόλου και είμαι ευτυχισμένος από τη ζωή που ζω.

Επειδή έφτασα εδώ που έφτασα, επειδή κατάλαβα σε βάθος την έννοια της λέξης «ανασφάλεια», θα ήθελα να σας μιλήσω για τα πέντε λάθη που πρέπει να αποφύγετε ώστε να κάνετε τη ζωή σας πιο εύκολη.

1. Να είστε ακριβής στις επιλογές

Οπως κι εγώ, θέλετε να δουλέψετε αυτόνομα, να έχετε τη δική σας επιχείρηση. Είστε κάποιος με αξία. Αλλο είναι όμως να έχεις αξία για τους φίλους σου και άλλο για την ελεύθερη ΑΓΟΡΆ, είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Εσείς τι έχετε να δώσετε στην ελεύθερη αγορά;
Στην αρχή ήθελα να γίνω σχεδιαστής ίντερνετ. Ημουν έτοιμος να ακολουθήσω κάποιες σπουδές που υπήρχαν στο δημόσιο. Ηταν τόσο χάλια που τα παράτησα. Αποφάσισα λοιπόν να μάθω μόνος μου.
Αυτό μου πήρε πάρα πολύ χρόνο. Και ήταν θετικό γιατί η αλλαγή της ζωής μου πήρε χρόνο πριν εγώ ο ίδιος αποκτήσω αξία στην ελεύθερη αγορά. Το να αναπτύξεις μια νέα ειδίκευση, το να επεκταθείς σε μια νέα κατεύθυνση, παίρνει πολύ χρόνο. Επομένως θέλει κάποιος να είναι ακριβής στο πού θέλει να φτάσει. Και να βάζει τον πήχυ πάνω από τις δυνατότητές του και πέρα από τον ορίζοντά του. Αν πείτε απλά «θέλω να κερδίσω χρήματα, δεν θα καταφέρετε τίποτα. Αντίθετα, πείτε «σε ποιόν τομέα, πόσο χρόνο, ποιά ειδίκευση να προτιμήσω». Τότε θα τα καταφέρετε.


2. Μη φοβάστε να αποχωριστείτε πράγματα

Το να έχει κανείς πολλά πράγματα δεν είναι κακό. Γίνεται όμως προβληματικό όταν σας χρησιμεύουν για να αυτοεπιβεβαιωθείτε. Είστε πολύ καλύτεροι από όλα αυτά τα υπάρχοντα, αυτό να θυμάστε. Εγώ πούλησα τις κονσόλες με τα παιχνίδια, σταμάτησα να αγοράζω ρούχα, σταμάτησα τις μηνιαίες συνδρομές και ζω μια ζωή μίνιμαλ.
Καταναλώνω λίγο, μόνο τα βασικά. Αλλά δεν αγοράζω τίποτα το περιττό. Πέρασα από τη ζωή του καταναλωτή στη ζωή του παραγωγού. Και αυτό είναι ίσως το σημαντικότερο στη νέα μου ζωή. Σήμερα αισθάνομαι καλά, δυνατός, δεν με κατέχει τίποτα, έχω το πνεύμα ελεύθερο, έχω ενέργεια. Εχω ένα στοκ θέλησης δίπλα μου καθημερινά.


Το να κατέχεις πράγματα δεν βρίσκω ότι είναι αναγκαστικά κακό αν δεν ορίζουν την αυτοεκτίμησή μας. Ο μινιμαλισμός, με κάποια πράγματα όπως ένα συμπαθητικό αυτοκίνητο, ένα σκαφάκι, μια διακόσμηση μίνιμαλ στο σπίτι, είναι πράγματα που δίνουν στυλ στη ζωή και ορίζουν την αλλαγή. Μίνιμαλ.

3. Μην υποκύπτετε στην ανασφάλεια

Η ανασφάλεια σήμερα όσο ακραία κι αν είναι θα σας φαίνεται κάτι εντελώς διαφορετικό σε λίγα χρόνια. Θα γελάτε όταν η νέα σας πραγματικότητα δημιουργηθεί. Ολα εξαρτώνται από σας, με το τι κάνετε σε αυτή την περίοδο ανασφάλειας. Αν επί 3 χρόνια δεν κάνετε τίποτα, αν ζείτε μια φιλοσοφία ζωής τελειωμένη, τότε σε τρία χρόνια η ζωή σας θα είναι χειρότερη. Η θα βρίσκεται στο ίδιο σημείο. Αλλά πραγματικά αν στη ζωή σας έχουν έρθει τα πάνω κάτω δεν βλέπω τι άλλο έχετε να χάσετε.
Ολα εξαρτώντα από το ύψος που θέλετε να φτάσετε. Θέλετε να κάνετε ένα μικρό βηματάκι; Η ένα μεγάλο πήδημα που θα ανυψώσει όλη τη ζωή σας; Αρα πρέπει να δράσετε, όχι σε μια φορά, αλλά επίμονα και καθημερινά.

Εμαθα πολλά τα τελευταία 3 χρόνια. Για μπίζνες, μάρκετινγκ, επιχειρηματικότητα καθώς και για μια νέα στάση απέναντι στη ζωή. Εμαθα να φτιάχνω ένα σάιτ, έμαθα την ανθρώπινη ψυχολογία, τι θέλουν οι άνθρωποι πραγματικά, τι είναι αυτό που κάνει τη διαφορά. Εμαθα την αυτο-πειθαρχία, έμαθα να πιστεύω στον εαυτό μου. Εμαθα πολλά πράγματα.

4. Μη μένετε μπλοκαρισμένοι σε ένα στόχο

Τα δύο πρώτα χρόνια της αλλαγής μου δούλεψα τρομερά. Για να είμαι ειλικρινής, μόνο δούλευα. Εγινα φανατικός, σχεδόν κάηκα από την πολλή δουλειά.

Ετσι έμαθα ότι πρέπει κάποιος να παίρνει το χρόνο να απολαμβάνει τη ζωή. Να απολαμβάνει τη στιγμή. Μάθετε να απολαμβάνετε τις νίκες σας, όσο μικρές κι αν είναι. Καλύτερα 1000 μικρές νίκες παρά να περιμένετε τρια χρόνια για να απολαύσετε μια τεράστια ΝΊΚΗ. Θυμάμαι την περίπτωση στο βιβλίο του Chris Hadfield που διάβασα πρόσφατα. Ονειρευόταν να ταξιδέψει στο διάστημα. Εφτασε 36 ετών και μόνο αυτό ονειρευόταν. Περίμενε 6 χρόνια για το πρώτο του ταξίδι και μετά άλλα 10 για το δεύτερο. Μπορεί κάποιος να περιμένει 3, 5, 10 χρόνια για τη μοναδική στιγμή που θα γίνει ευτυχισμένος; Αμφιβάλλω.

5. Μη νοιάζεστε για το τι σκέπτονται οι άλλοι

Κλασικό. Οταν κάνετε κάτι διαφορετικό, όταν δεν έχετε ακόμη πετύχει, όταν είστε σε μια ευαίσθητη κατάσταση, έχετε τάση να σας ενδιαφέρει τι σκέπτονται οι άλλοι για σας. Αυτό που έμαθα εγώ είναι ότι το τι σκέπτονται οι άλλοι για τη δική σας ζωή, όταν δεν έχουν την παραμικρή ιδέα τις ζείτε και τι ζήσατε, δεν έχει καμία αξία.

Οταν πάτε να αλλάξετε τη ζωή σας οι άνθρωποι θα πιστεύουν ότι τρελαθήκατε.
Οι άνθρωποι θα σας δείχνουν τα λάθη σας με το δάχτυλο και θα προσπαθήσουν να σας σταματήσουν. Θα κάνουν ό,τι μπορούν για να σας φρενάρουν.

Μάθετε λοιπόν κάτι και μάθετέ το γρήγορα: Μη σας νοιάζει τι σκέπτονται οι άνθρωποι.
Πρέπει να ξέρετε επίσης ότι οι άνθρωποι που θα προσπαθήσουν να σας φρενάρουν είναι οι άνθρωποι που δεν κάνουν τίποτα στη ζωή τους. 

Οσοι είναι φιλόδοξοι, έχουν κίνητρα, έχουν στόχους στη ζωή τους, αυτοί δεν έχουν χρόνο για να ασχοληθούν με το να φρενάρουν τους άλλους.

Επιλέξτε λοιπόν καλά τον περίγυρό σας και με ποιούς μοιράζεστε αυτό το ταξίδι αλλαγής της ζωής σας. Εγώ είχα την τύχη να με ενθαρρύνουν άνθρωποι καταπληκτικοί όσο διαρκούσε η αλλαγή μου.
Τους άλλους μην τους αφήσετε να σας σταματήσουν. Να τους αποφεύγετε. Να είστε εγκάρδιοι μαζί τους αλλά τίποτα περισσότερο. 

Και αποφύγετε τα ταξιδάκια στο διάστημα και στον πλανήτη Αρη. Επιλέξτε πράγματα που σας ταιριάζουν πραγματικά. Εμπιστευτείτε το ένστικτό σας, δουλέψτε το σχέδιό σας και θα ξέρετε βαθιά μέσα σας ότι είστε σε καλό δρόμο.




Ο πρώην οδηγός λεωφορείου Julien Lucas είναι 33 ετών. Είναι μπλόγκερ και επιχειρηματίας σήμερα. Το άρθρο του δημοσιεύτηκε στην Huffingtonpost.

tro-ma-ktiko.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: